A tartalommarketing célja
A tartalommarketing fogalmából következik a célja is, ami nem más, mint az eladások ösztönzése, de mindenféle reklámra utaló elem nélkül. Tehát úgy történik meg a potenciális vásárlók influentálása, hogy ők ezzel nincsenek tisztában. A fő cél a figyelem megragadása és megtartása folyamatosan frissülő és az igényekhez igazodó tartalmak segítségével.
A tartalommarketing célja hogy szakértői státuszba helyezzen, elkötelezetté teszegye irányodba a látogatókat, mivel folyamatosan megoldásokat szolgáltatsz a problémáikra. Ehhez pedig nincs szükséged másra, mint egy jó címre és a kulcsszókutatás során előzetesen meghatározott kulcsszavak használatára.
Alkalmas tájékoztatásra, amelynek átláthatónak, világosnak és érthetőnek kell lennie, építi a közönséged és egyre több és több embert vonz az oldaladra.
A tartalommarketing stratégia fontossága
A tartalommarketing érvényesülhet a saját oldaladon, mások oldalán vagy pedig a közösségi médiában. Ezek a content marketing szakemberek számára a legnagyobb értékek, amelyek közül a célcsoport figyelembevételével érdemes választani. Az a csatorna tehát a legmegfelelőbb, ahol a legnagyobb eséllyel meg tudod szólítani a közönségedet.
Fontos a stratégia, amelynek segítségével megvalósíthatod a céljaidat. A cél számos dolog lehet: a közösségépítés, a bizalom építése, a keresőoptimalizálás, a márkaépítés stb. Ezt követően határozd meg a célközönséged, végezz kulcsszókutatást és hozz létre egy tartalomnaptárt! Ha ezekkel megvagy, már “csupán” annyi a dolgod, hogy létrehozd a konkrét tartalmat és megkezd a terjesztését. Ezek mind-mind a stratégia részei, amely keretet ad az egésznek.
A tartalomalkotás lépései
A tartalmak kapcsán a legtöbben rögtön a blogbejegyzésekre asszociálnak, pedig jóval többféle tartalom elkészítésére van lehetőség. Létrehozhatsz videókat, infografikákat, esettanulmányokat, e-könyveket, podcastokat, direkt leveleket, valamint alkalmazhatsz chatbotot is nem is beszélve a közösségi médiában rejlő lehetőségekről..
A tartalomalkotást 7 lépésben érdemes elvégezni, ezek a következők:
- A közönség megértése
- A konkurencia elemzése
- Tartalom és vásárlói útvonal összefüggéseinek feltérképezése
- Keresőre készített tartalmak
- Optimalizálás a keresőre és a konkurenciára
- Tartalom terjesztése
- Eredmények mérése
Tartalommarketing és SEO
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás kapcsolata igen szoros, hiszen tartalommarketing nélkül nincs keresőoptimalizálás sem. SEO szempontból megfelelő tartalmat akkor tudsz írni, ha az elvárt minőségben készítesz valóban releváns tartalmakat, amelyek kellő terjedelemmel bírnak.
Minden tartalmat feldobnak a különböző képek és videók, ezen kívül sokat számít a helyesírás, a megfelelő forma, az olvashatóság és a szakmaiság. Minden tartalmat érdemes megosztani a közösségi médiában és figyelmet fordítani a linképítés lépésére is.
A SEO támogatja a tartalommarketinget, ugyanakkor számos hibát is lehet véteni a keresőoptimalizálás megvalósítása során. Ilyen például az, ha nem a megfelelő kulcsszavakat használod, rosszul kezeled az átvett tartalmakat, nem alkotsz saját stratégiát, nem megfelelő a contentek szervezettsége, nem optimalizálod őket, nem készítesz rendszeresen tartalmakat vagy nem a megfelelőeket hozod létre és azok ráadásul még törött linkeket is tartalmaznak.
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás tehát kiválóan kiegészítik egymást, egyik sem létezhet a másik nélkül. A siker érdekében a kettőt együttesen kell alkalmaznod és harmonizálnod kell őket egymással. A fentiekben megfogalmazott tanácsok betartásával azonban valódi eredmények születhetnek !