A marketing világa mindig is színes volt és izgalmas, az új évezredben azonban szinte már-már forradalom zajlik, annyi új lehetőség nyílik meg a piacon. A digitális eszközökkel és új technológiai megoldásokkal a márkaépítés és az interneten való aktív jelenlét alap kell legyen minden vállalkozás számára. Aki pedig ért a weboldalakhoz, a közösségi médiához, a keresőmotorokhoz – organikus és fizetett hirdetések terén –, igencsak kapós szakember lesz napjainkban.
Szerte az országban elérhetőek marketinges álláslehetőségek – helyi és online munkavégzéssel egyaránt
Áruljon valaki terméket vagy szolgáltatást, marketing nélkül ma igen nehéz dolga lesz. Ezt felismerve a munkáltatók is egyre nagyobb figyelmet szentelnek rá – nem beszélve a sok-sok ügynökségről és cégről, amelyek számos ügyfelet sorakoztatnak fel a portfólióban, és kellő szakértelem mellett foglalkoznak a cégek márkaépítésével.
Szó mi szó tehát, aki marketingesként szeretne elhelyezkedni, nincs hiány lehetőségekből, és a fizetések terén is szépen lehet keresni. Akár a vidéki régiókban is, hiszen mind online, mind helyben sok lehetőségek találhatunk. Ha például körülnézünk a szekszárdi marketinges állások oldala háza tájékán, a Szekszardallas.hu és egyéb vidéki munkakereső portálok (pl. Pecsallas.hu, Paksallas.hu, vagy a fővárosban a Budapestallas.hu stb.) is számos lehetőséget hirdetnek.
Digitális készségek és online marketing tudás: út a sikeres karrierhez!
A digitális készségek megléte ma egyenes út a sikerhez. Web, SEO (keresőoptimalizálás – organikus találatok), PPC (fizetett hirdetések, pl. Google Ads), közösségi média (pl. Facebook, Instagram, LinkedIn) – jól jegyezzük meg ezeket a területeket. De ott van még a tartalommarketing és az email marketing is. A digitális analitikai eszközök ismerete is elengedhetetlen, hiszen ezek segítségével mérhető a kampányok hatékonysága és optimalizálható a teljesítmény. Jól látszik tehát, hogy az adatok, az új eszközök és technológiák, mint akár a mesterséges intelligencia, és en bloc a digitalizációs folyamatok a teljes piacot átformálják. A marketingesnek pedig első kézből kell tudnia, mi fán teremnek mindezek.
A jó marketinges az ügyfél és a vevő fejével képes gondolkodni
A sikeres marketinges nem csak a terméket vagy szolgáltatást ismeri, hanem az ügyfeleket és a vevőket is. A jó marketinges képes az ügyfél és a vevő fejével gondolkodni, megérteni az igényeiket és motivációikat. Kreatívnak, innovatívnak és analitikusnak kell lennie. Képesnek Hatékonyan kommunikálni, prezentálni és tárgyalni. ismeri a piacot, a versenytársakat és a trendeket. Képes rá, hogy komplex stratégiai gondolkodással és adatvezérelt döntésekkel segítse a cég sikerét. Hard- és soft skillek terén folyamatosan képzi magát, új eszközöket és tudástárat sajátít el, nem áll le a tanulással (autodidakta módon is fejleszti magát, cikkeket olvas, videókat néz, tesztel és próbálkozik). Ő már egy kicsit informatikai szakember, üzletember és pedagógus is – hiszen konyhanyelven is el kell tudni magyarázni az ügyfélnek szolgáltatásukat.