Nehéz meghatározni, hogy mekkora összeggel számoljunk, ugyanis a keresőoptimalizálás árak egy része a SEO audit, a weboldal elemzés, majd ezt követi a SEO optimalizált honlap keresőbarát tartalmakkal való feltöltése, amelyet linképítéssel is támogatnak a szakértők. Minden ügyfél egyedi, számára releváns területen szeretne a kereső élére törni. Egy SEO szakértő pontos SEO árajánlatot a cég megismerése után tud adni, szükséges megismernie a célkitűzéseket, megvizsgálnia a meglévő honlapot. Előzetesen javaslatokat tesz, ha hiányosságokat vél felfedezni. Ezután tud megszületni egy komplett SEO-árajánlat.
Mégis milyen feladatai vannak egy SEO szakembernek?
Szedjük össze a legfontosabbakat:
– SEO audit keretein belül a meglévő honlapot elemzik, a hibákra felhívják a figyelmet
– tanácsadás is a feladatok között szerepel
– kulcsszókutatást végeznek, elemzik a konkurenciát
– új optimalizált honlapot hoznak létre, amennyiben szükség van rá
– SEO szövegírás, minőségi és fogyasztóbarát tartalmakat töltenek fel az új weboldalra
– organikus forgalom növekedést érnek el linképítéssel
A keresőoptimalizálás egy olyan szakma, amely hosszú évek alatt elsajátított szakmai tudást igényel, a növekvő piaci igényeket kielégítő szűk szakmai kört jelenti, így hát egy SEO szakember munkájának megvan az ára. Többféle módon lehet számolni a SEO szolgáltatás díjat, az ügyfélnek lehetősége van kiválasztani a számára legideálisabbat.
Sikerdíj
Vonzó lehet ez a megoldás, hiszen kezdetben nem kell érte fizetni, csak akkor, ha valóban sikereket érünk el a SEO-val. Ne essünk abba a hibába, hogy ügyfélként nem akarunk költeni a keresőoptimalizálásra, mert a szakember ettől motiválatlan lesz és gyorsan akar kevesebb munkával teljesíteni. Túl sok munkát kell bele tennie már az elején ahhoz, hogy egy bizonytalan jövőbeli profitba fektesse energiáját. Hosszútávon nem biztos, hogy mindkét félnek ez a legjobb fizetési módszer.
Havidíjas elszámolás
A SEO dinamikáját tekintve a havidíjas SEO jó választás lehet, hiszen nyomás nélkül teret adunk a szakembernek az összetett feladatok elvégzésére. Először feltör a keresési lista elejére, utána pedig igyekszik hosszantartó sikert elérni. A keresőoptimalizálás árak közötti különbség függ attól, hogy szabadúszót jelölünk ki a feladatra, vagy egy kisebb SEO-ra specializálódott ügynökséget. Megközelítőlegesen a havidíjak 40.000 forint és 600.000 forint között mozognak, azonban a pontos ár a részletektől is függ.
Projekt alapú SEO árak
A projekt alapú megbízás rugalmasabb, nem a hosszú távú folyamatos munkát értjük alatta, hanem amikor egy adott helyzetben szeretnénk javulást elérni. Ilyenkor egy aktuális feladathoz kapcsolódik a díjazás. Lehet ez egy website rendberakása, ami többnyire SEO audittal jár együtt, és a hibák kijavítását jelenti. Az ár itt még speciálisabb, mivel pontos összeget a projekt méretéhez igazítva tudják meghatározni. Várhatóan itt is több százezres tételre kell gondolnunk.
Óradíjas SEO árképzés
A keresőoptimalizálás árak elszámolását tekintve az óradíjas alapú a legátláthatóbb, pontosan tud tervezni mindkét fél a kiadásaival kapcsolatosan és persze a bevétellel is. A túlórát is könnyebb belekalkulálni, vagy ha esetleg sürgős segítségre lenne szükség. Könnyebben tudunk a plusz költségekkel számolni, emellett mindenféle SEO optimalizálással kapcsolatos teendőket bele lehet építeni az óradíjas elszámolásba. Az óradíj nagyjából 6000 forint és 50.000 forint közé tehető.
A hosszútávú eredmények érdekében ajánlott szakemberre bízni a keresőoptimalizálást, ugyanis egy jól felépített SEO stratégia segítségével nagyot nőhet az érdeklődők, majd a vásárlóink száma. A bevétel pedig idővel bőven túlszárnyalja a SEO-ra költött költségeket. Fontos, hogy ne legyünk türelmetlenek, hagyjunk időt arra, hogy a honlapunk élmezőnybe kerüljön.