Összefüggő hálózatot hoz létre az interneten
Ha linképítésről beszélünk, először is nem árt tisztázni, mi az a link. A link egy olyan HTML elem, amelyre rákattintva egy másik oldalra kerülünk. Ez lehet egy másik weboldal (külső link), vagy ugyanannak a honlapnak egy aloldala, úgynevezett (belső link). Az internet különböző tudásanyagok összekapcsolásért felelős, a link maga a kapocs. Két részét ismerjük, a horgonyszöveget, ami az a szó, amire kattintva elérhető az oldal, és a hivatkozott URL pedig az a cím, amire rámutat a link, ha rákattintunk.
Mit értünk a linképítés alatt?
Egyszerűen megfogalmazva azt a folyamatot jelenti, amikor egy stratégia mentén a lehető legjobb linkprofilt igyekszünk összeállítani. A linképítés alapja, hogy a legtöbb értékes linket megszerezzük a saját honlapunk számára. Egy link lehet természetes, vagy egy másik honlap dönthet úgy, hogy megéri a weboldalunkat linkelni. A természetes linkprofil kizárólag organikus hivatkozásokból áll. A Google a természetes linkeket preferálja, ugyanis minél több a természetes link, annál értékesebb. Manapság a linkeket nagyon könnyű manipulálni, használhatnak olyan hálózatot, amely pénzért honlapokra teszi ki a hivatkozást. Ez igazán káros hatással van az adott piaci szegmensre. Ha valaki nem várja meg a természetes linképítés folyamatát, a konkurencia is elkezd felzárkózni, különben hátrányba kerülne. Nem érdemes az egyszerűbb utat választani, hiszen a Google törekszik visszaszorítani a találati lista manipulálásának lehetőségét.
Kerülj a találati lista elejére linképítéssel!
Ha a céljaid között szerepel a weboldalad (vagy videók keresőoptimalizálása) felhúzása a találati lista elejére, akkor a versenytársakkal szemben komolyabb linkprofilt kell építened. Minden SEO elemzés lényeges eleme a linkek számának vizsgálata, emellett a tapasztalat is azt mutatja, hogy erős versenyben maradni csak értékes linkekkel lehetséges.
A tartalom fontosabbá vált a linkeknél?
Néhány éve még úgy gondoltuk volna, hogy a külső linkek a fontosabbak, a tartalom marad másodlagos. Napjainkban egyértelműen a tartalom fontossága élvez előnyt, amit a Google is alátámaszt. Könnyen bekerülhet valaki egy jó cikkel a találati lista elejére, hogy nem is építettünk még rá linket. Egyértelmű azonban, hogy a linkek ugyanolyan fontosak, hiszen jelentősen képesek meggyorsítani az első oldalara való bekerülést. Ugyanakkor linket építeni igazán jó tartalomra érdemes.
Hatékony linképítés
A legfontosabb, hogy a linképítés hosszútávú folyamat, a keresőoptimalizálás során nem a gyors eredményre kell koncentrálni, hanem a tartós sikerre. Ne csak arra gondolj, hogy a honlapod hol lesz a találati listán pár hónap múlva, hanem arra is, hogy 5 éves távlatban az eredményt sikerül-e megtartani. A türelem a legfontosabb az erős linkprofil felépítésénél.
A linképítés akkor eredményes, ha
– kiemelkedően színvonalas a tartalmad, releváns cikkeket írsz, amelyekre ráépülnek a linkek
– minél több szakmai jellegű linket szerzel, a vendégblogolást is használod
– közösségi média lehetőségeit feltérképezed
– online magazinok, hírportálok hivatkozásait is használod
– kerülöd a linkcserét, és a PR cikkek vásárlását
Linképítéshez hasznos technikák
Vendégcikkek
Az egyik legtöbb munkával járó módszer a vendégcikkek írása, olyan honlapokra, blogokra, amelyek a saját honlapunk témájához illeszkednek. A vendégcikkekben könnyű elhelyezni a saját weboldalunkra mutató linkeket. Ebben a módszerben mindkét fél nyer, ugyanis szakmai szempontból a vendégcikkíró releváns honlapról szerez értékes linket, a linkelő honlap pedig értékes tartalommal színesíti az oldalát. Mindig figyelj, milyen kulcsszavak segítségével linkeked meg a cél oldalt, tehát jól válaszd meg a horgonyszöveget.
Szakmai kapcsolatok
A számodra releváns online szereplőkkel érdemes felvenned a kapcsolatot, mivel a valódi szakmai kapcsolatok előbb-utóbb értékes linkeket hozhatnak. Érdemes összeállítani egy jó minőségű cikket, felhívni egy neves blogger figyelmét a tartalmadra, ezután jó eséllyel linket is szerzel a cikkednek.
A közösségi média ereje
A Facebookon való lájkolás és a megosztás nagy mértékben segít SEO szempontból és a rangsorolást tekintetében is. Ezért ajánlott, hogy a cikkeket mindig oszd meg a közösségi média platformjain, és szakmai csoportokban egyaránt.
Linkkatalógus
Régen az új honlaptulajdonosok minél több linkkatalógusba akarták bejuttatni a linjeiket. Éppen ezért elértéktelenedtek. Az egymásra halmozott linkek nem vezetnek eredményre, ugyanis nincs mögöttük valódi minőségi tartalom. Ha új egy honlap, a legnagyobb linkkatalógusba (lap.hu) helyezzünk el 1-2 linket, de csak óvatosan.