Alapvető cél
A kulcsszókutatás célja, hogy pontos képet kapj az iparágadban népszerű kifejezésekről, témákról, amikre a célközönség kíváncsi. A végső cél, hogy a konkrét keresési lehetőségeken keresztül organikus látogatókból érdeklődők, később pedig vásárlók váljanak. A felhasználók információigénye a kulcsszókutatás után nem lesz többé titok.
Ismerd meg a célközönséged és a piacot!
Érdemes az alábbi kérdéseket megvizsgálni, és megválaszolni magadnak:
- Milyen témák foglalkoztatják az adott szektor célközönségét?
- Milyen szavakkal keresnek rá a problémákra, megoldásokra azon a területen?
- Tapasztalható-e szezonalitás az érdeklődés során?
- A versenytársak milyen kifejezéseket használnak ugyanabban a témában?
- Milyen típusú tartalmakat gyártanak?
- A kulcsszavakra keresve megjelenik-e a saját oldalad?
Milyen típusú kulcsszavakat ismerünk?
Főoldali kulcsszó
A weboldalad témáját azonosíthatod vele a Google számára. A főoldali kulcsszó általában 2-3 kifejezés, ami a leginkább jellemző az oldalara. Nagyon fontos, hogy valóban a honlapod témáját szimbolizálja, ne arra fókuszálj, hogy 1-1 szó havonta milyen nagy kereső számmal rendelkezik. Hozz létre kategória kulcsszavakat a jobb eredmény érdekében.
Youtube videók keresőoptimalizálásánál is fontos a fő kulcsszavak megkeresése, melyeket a címben és a leírásban mindenképpen használjunk.
Tartalom kulcsszó
Ez a típusú kulcsszó összetett kifejezéseket jelent, jellemzően információ szerzésre irányulnak. Használhatod blogbejegyzésekbe és aloldalban is. A vásárlási szokásokat tekintve, senki sem ad ki pénzt azonnal, szeretünk előtte elegendő információt gyűjteni.
Kategória kulcsszó
A kategória kulcsszó helyes alkalmazása nagy előrelépést hozhat a számunkra. A látogatóknak azért fontos, hogy egy csoportba gyűjtsük a keresett tartalomhoz kapcsolódó hasznos tartalmakat.
Termék kulcsszó
A nevéből kikövetkeztethető, hogy akkor használjuk, ha a látogatók kifejezetten egy termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá, ilyenkor hasznos a termék kulcsszó.
A kulcsszókutatás szakaszai, indulástól a megvalósulásig
Ötletelés
A tartalommarketing lényege, hogy összegyűjtsd azt a pár kulcsszót, amire a vállalkozásod felépül. Milyen kifejezések jutnak eszedbe először, amikor a saját cégedre gondolsz?
Megkezdődik a kutatás
Létezik többféle kulcsszókutató eszköz, amivel bővíthetjük a készletet. Érdemes versenytárselemzést végezni, hogy megvizsgáld milyen kifejezésekkel szerzik az organikus forgalmuk nagy részét. Nagyon fontos, hogy a keresési szándék szerinti kulcsszavakat használj.
Stratégia kialakítása
Az összegyűjtött kulcsszavakat csoportosítással vizsgálhatod meg, például aszerint, hogy mennyire releváns a céged számára. Szánd rá az időt az eredményes stratégia kialakítására.
Kivitelezési rész
A SEO tartalommarketing utolsó szakasza a kivitelezés. Úgy használd fel a releváns kulcsszavakat, hogy a tartalmak gyártásánál figyelembe veszed az On-page SEO fontosabb elemeit. De ezeket akár linképítéshez is felhasználhatod.
Kulcsszókutatásra alkalmas ingyenes eszközök
Több teljesen ingyenes kulcsszókutató eszköz található az interneten, amelyek segítségével potenciális kulcsszavakat fedezhetsz fel. Segítségükkel ellenőrizheted, hogy az adott kulcsszó milyen mértékben generál forgalmat.
A Google is tervez kulcsszavakat
A Google Ads ingyenes eszközét is használhatod, a legegyszerűbb módszer a releváns kulcsszavak felkutatásához, ugyanis csak egy saját fiók szükséges hozzá és még fizetned sem kell érte.
Google Trends
Ajánlott kipróbálni, azonban sokan mégsem használják rendszeresen, mert angolul jobban működik. Hátránya, hogy a magyar kifejezéseknél nem tud minden esetben pontos találatot adni. Ennek ellenére érdemes kipróbálni, mert a kulcsszavak népszerűségének összehasonlításában hatékony eszköz.
Keyword
A legjobb kulcsszó javaslatok megtalálására szolgál a Keyword.guru, ami a Google-n kívül a Yahoo, Bing és Youtube legjobb kereséseit is felfedi a számodra.
Mit nevezünk long-tail, vagyis „hosszú farok kulcsszavaknak”?
Ha sikerült egy-két szavas kulcsszavakat gyűjtenünk, akkor érdemes long-tail kulcsszavakká tovább alakítanunk őket, hogy ne csak általános kifejezések legyenek a listán. Ugyanis minél konkrétabb és több szavas kifejezéseket használunk, annál könnyebben vonzunk ügyfeleket a honlapunkra. A specifikusabb hosszúfarok kulcsszavak hatékonyabbak a keresőoptimalizálás szempontjából. Például a vegán ételeket átalakítjuk vegán ételek cukorbetegeknek kifejezésre, így célzottabb forgalom érkezik az oldalunkra. A long-tail kulcsszavak gyorsabb rangsorolást eredményeznek, és lekörözik az általános kulcsszavakat.
Hogyan találhatod meg a long-tail kulcsszavakat?
A legegyszerűbben a Google-t használva tudunk long-tail kulcsszavakat keresni. Az adott kifejezés beírása után a találati oldal listáján felugranak a számunkra hasznos hosszú farok kulcsszavak.
A kulcsszóhalmozás hibájába ne essünk bele!
Rengetegszer olvashatunk erről, mégis fontos minden alkalommal megemlíteni, hogy a kulcsszóhalmozás nagy hiba. Nem tudunk minőségi tartalmat létrehozni, ha egy szöveget túl nagy mennyiségben tűzdelünk tele SEO-val. A keresőmotort becsaphatjuk párszor, de idővel rá fog jönni, hogy a tartalom nem releváns a látogatók számára. A SEO stratégia akkor jó, ha a tartalom értékei egyenlő arányban vannak a kulcsszavakkal. Törekedjünk a kiválasztott kulcsszavak ellenőrzésére, hogy valóban illeszkedjenek a weboldal tartalmához. A cél, hogy az emberek rátaláljanak a honlapodra és megtalálják a keresett témához kapcsolódó számukra hasznos tartalmakat. Ezért majd linképítésre is szükséged lesz.
Mostanra valószínűleg sikerült egy tisztább képet kapnod arról, hogy a kulcsszavak hogyan működnek. Soha nem szabad elhanyagolni a kulcsszókutatást, rendszeres elemzésre van szükség. Végezz ellenőrzéseket, hogy a honlapod számára legjobb kulcsszavakat használd. Megéri, hiszen az előnyös rangsorolás az, ami közelebb visz a sikerhez!