Nézzük meg marketing szempontból, hogy miért van szükség a keresőoptimalizálására?
A weboldalakra több módszerrel is generálhatunk forgalmat. A közösségi média és online platformokon túl fizetett hirdetéseket használhatnunk, azonban az online forgalom jelentős részét a keresőmotoroknak köszönhetjük. A keresőmotorok nagy hatással vannak az életünkre, vásárlási szokásainkra, és segítenek új információk megtalálásában. A keresőoptimalizálás egy olyan marketing eszköz, ami segít a forgalmad növekedésében, ha minőségi tartalmakat hozol létre a megfelelő kulcsszavakra. Érdemes megfigyelnünk, hogy a SEO-val szemben a PPC hirdetéseket folyamatosan kell finanszíroznunk ahhoz, hogy forgalmat hozzanak weboldalunk számára.
A SEO számos lehetőséget rejt
- A SEO nagyobb forgalmat képes elérni, mint a PPC, mobilon és asztali számítógépen egyaránt
- A SEO csökkenti az ügyfélszerzésre fordított költséget
- Forgalmat tekintve a SEO hatékonyabb, mint a PPC, és még a közösségi médiát is lekörözi
- Az első 3 organikus találat kapja a kattintások nagy részét
- A B2B cégeket vizsgálva kijelenthetjük, hogy a kétszer több a termelésük az organikus keresőn keresztül, mint egyéb csatornákon
Tegyük tisztába a fogalmakat
PPC (Pay Per Click)
A nagyobb szolgáltatóknak, közöttük a Google-nak is van kattintás alapú (PPC) fizetős hirdetési szolgáltatása, amely a Google Ads. Ha azt szeretnéd, hogy az adott kifejezésekre keresve az általad megírt tartalmak jelenjenek meg kedvező helyen, akkor fizetned kell érte.
SEM (Search Engine Marketing)
A keresőmarketing, azaz SEM, összességében két kategóriából áll, a SEO-ból és PPC-ből. SEM platformnak számítanak azok a keresőmotorok, amelyeken egy adott céget képviselő marketing szakember fizetett hirdetéseket helyez el. Például: Google, Bing.
Vizsgáljuk meg a Google algoritmusát
Vitathatatlan tény, hogy a keresők között a Google foglalja el a világon az első helyet, legfontosabb célja, hogy kiszolgálja az embereket úgy, hogy a kereséseik által a legrelevánsabb találatokat kapják. Mindezt a legjobb minőségben. Az algoritmus fejlesztések azért fontosak, hogy a weboldalad tartalmát pontosan meg tudják érteni. Viszont, ha egy weboldal hanyag tartalommal rendelkezik, technikailag elavult, akkor hátrébb sorolja, ezzel szemben a minőségi weboldalakat előre. Ezért érdemes folyamatosan fejlesztened a weboldalad, új stratégiákat alkalmaznod, hogy a jövőben bekövetkező algoritmusokkal szemben is megálld a helyed.
Tehát, amikre figyelj:
- Mennyire jól felépített technikailag az oldal?
- A weboldalad mennyire van teletűzdelve az adott témára vonatkozó kulcsszavakkal (kulcsszókutatás)?
- Hivatkozik-e más weboldal arra a tartalomra/weboldalra, vagyis hiteles forrásnak tekinthető (linképítés)?
Tartalmi keresőoptimalizálás, az On-Page SEO
Az on-page SEO, a saját tartalmad optimalizálásával foglalkozik a weboldaladon belül. A lényege, hogy a weboldal tematikája érthető legyen az algoritmus számára.
Hogyan lehet sikeres a tartalmi keresőoptimalizálás?
- Kulcsszóhasználat és releváns kifejezések
- Az oldal címében egyszer tűnjön fel a kulcsszó
- A weboldal URL-je lehető legegyszerűbb legyen, tartalmazzon kulcsszót
- A Címsor használata olvashatóbbá teszi a tartalmakat az érdeklődők számára
- Meta cím, a 60 karakterből álló cím, ez a Google keresési találatoknál megjelenik, ez alapján dönti el a látogató, hogy tovább olvassa-e a tartalmat.
Off-SITE SEO tippek
Az off-page, vagy off-site-nak is nevezhető SEO olyan tartalmi elemeket foglal magába, amelyek az oldaladtól függetlenek, de mégis hatással vannak rá. Az algoritmus azt méri, hogy az érdeklődők mennyire tartják hiteles forrásnak a weboldalad. A kereséssel rátaláltak-e a releváns információkra. Emellett méri, hogy a látogatók mennyi időt töltöttek az oldalon.
A kulcsszókutatás szerepe a SEO-ban
Kulcsszótervező a Google segítségével
A Google egyedi kulcsszó ötleteire érdemes rákeresni, és a releváns találatokat felhasználni a saját iparágunkban. Ezeket az ötleteket Youtube videók keresőoptimalizálásához is fel tudjuk használni.
SERP
Egy ellenőrző módszer, amivel ingyen utánanézhetsz, hogy a témád megfelelő forgalmi potenciállal rendelkezik-e az első top 3 találat alapján
Tipp: A kulcsszavak nehézségének ellenőrzésével is érdemes foglalkozni
Linképítés
A linképítés egy folyamat, amikor egy stratégia megtervezését követően azon vagyunk, hogy a meghatékonyabb linkprofilt összeállítsuk. A linképítés alapvető célja, hogy a legtöbb releváns linket megszerezzük a saját honlapunk számára. A link lehet természetes, amiért nem teszünk semmit, hanem más honlapok linkelik az oldalunkat. A gond az, hogy manapság a linkeket könnyű manipulálni olyan káros hálózatokkal, amelyek pénzért cserébe bárkinek több ezer honlapra kirakja az adott hivatkozást. Ezzel az a probléma, hogy aki kivárná a természetes linképítés folyamatát hátrányba kerül a türelmetlen vetélytársakkal szemben. Szerencsére a Google igyekszik visszaszorítani a találati lista manipulálásának lehetőségét. Jó tanács, úgy építs linket, hogy a végeredmény egy természetes linkprofil legyen. Ebben segít az Ahrefs’ Backlink Chrecker ugyanis használatával bármely weboldal aloldalainak top backlinkjeit felkutathatod.
Google Search Console, a technikai SEO eszközök egyike
Ez az eszköz abban segít, hogy a Google nézőpontjából lásd a weboldalad. Rátalálhatsz a hibákra, mint például a weboldal sebességgel kapcsolatos problémákra és sok minden egyébre.
SSL tanúsítvány
A felhasználókat védeni kell az adatlopásól, ennek hiányában zavaró üzenetek és figyelmeztetések bukkanhatnak fel.
Hazánkban még alacsony a keresőoptimalizálás kultúrájának népszerűsége, sokan még nincsenek tisztában az előnyeivel, nem látják át a folyamatokat. A tartós eredményekért érdemes tanácsot kérni a SEO területén jártas szakemberektől, és erre specializálódott cégektől.