Legfőbb technikai SEO elemek egy helyen
A weboldal sebessége
A felhasználók érdekében törekedjünk arra, hogy a weboldal sebessége megfelelő legyen, ugyanis az érdeklődők hamarabb távoznak, ha a tartalom lassan tölt be. Ne felejtsük el, hogy nem csak a felhasználóknak fontos a weboldal sebessége, hanem a Google számára is, hiszen a rangsorolási tényezőt befolyásolja.
Kapcsolat a Google-lal
Nagy valószínűséggel beletartozunk abba a 90%-ba a világon, aki a Google keresőt használja, így igazán fontos szempont, hogy milyen kapcsolatunk van a Google eszközeivel. Ilyen a Google Search Console és a Google Analytics. Ezek az eszközök arra szolgálnak, hogy segítsenek szállítani a számunkra releváns információkat, statisztikákat, kulcsszavakat, és jelentős eredményeket nyerjünk ki a keresések során.
Láthatók vagyunk a Google számára?
A keresőoptimalizálás egyik alapja, hogy a Google számára látható legyen a weboldal, emellett indexelve is legyen. Amennyiben a kapott eredmény egyenlő azzal, amit látni szeretnénk, akkor jó munkát végeztünk a beállításokat tekintve. Előfordulhat, hogy olyan oldalak is előjönnek, amelyek duplikált tartalmak, vagy éppen nem akartuk, hogy indexelje a Google. Ilyenkor módosítanunk kell a technikai SEO beállításait.
Belső linkstruktúra
A megfelelő linképítés minden weboldal számára hasznos, ugyanis segíti a látogatókat a tartalmak közötti navigálásban, emellett segíti a keresőmotorok munkáját. Bizonyos tartalmakat nem fognak megtalálni, ha azokra nem mutat elegendő mennyiségű link. Ennek javítására szolgál a belső linkstruktúra, valamint erre kifejezetten alkalmas az oldaltérkép használata is.
Duplikált tartalom
Minden olyan tartalom duplikált tartalomnak tekinthető egy weboldalon, ami azonosnak bizonyul más tartalmakkal. Kedvezőtlen esetben a komplett tartalom több verzióban is elérhető. A Google ezt duplikált tartalomnak tekinti, ennek hála a beérkező linkek szétszóródnak a saját oldalunkon. A legjobb, ha eltávolítjuk a duplikált tartalmak egyikét, hiszen két URL alatt ugyanaz található.
A megfelelő URL struktúra
Kifejezetten fontos a weboldalaink URL-je, éppen ezért mellőzzük a szokatlan karaktereket, figyeljünk a kötőjelekkel ellátott szavakra, és lehetőleg használjunk fel releváns kulcsszavakat is. Egy ideális URL struktúra tartalmaz kategóriákat és alkategóriákat is egyaránt. Arra viszont érdemes odafigyelni, hogy az URL-ek ne változzanak meg sűrűn, mert ezzel a keresőoptimalizálást hátráltatjuk.
Képek optimalizálása
A képek keresőoptimalizálásával kapcsolatos feladatok alatt sokan csak a kép méretének csökkenésére gondolnak, valamint helyettesítő címkét adnak hozzá, és ebben kimerül a képek optimalizálása. Ellenben fontos lenne, hogy a képfájlokat a kulcsszavakkal összhangban nevezzük el, és minél jobb minőségűek legyenek. A mobilra optimalizált képnél a kisebb méretre törekedjünk, és lehetőség szerint kerüljük a stockfotók használatát.
Meta elemek jelentősége
A SEO egyik legfontosabb része a meta elem, ugyanis ez a címsor nem más, mint a Google találati listán megjelenő kattintható szöveg. A nagyjából 50 karakter hosszú meta leírás (meta description) célja, hogy hívogató legyen a felhasználók számára. A keresési kifejezéseket ebben rejtik el a SEO szakértők, ezzel is generálva a kattintás számát.
A legfőbb technikai SEO pontokon végighaladva átláthatod a weboldalad hiányosságait, olyan keresőoptimalizálás alapokat alkalmazva, amelyek a jobb helyezést eredményezik a találati listán. Jó tanács, ha ismeretlennek érzed a SEO világát, bízd a feladatokat tapasztalt szakértőkre, ugyanis hosszútávon kifizetődő megoldás!