A keresőoptimalizálás lényege, hogy a keresők organikus találatai között jobb helyezést érjünk el, mint a versenytársak termékei, szolgáltatásai. Célja, hogy a keresett kulcsszó esetén a Google a mi termékünket helyezze előre.
A SEO fő területei
A technikai SEO, maga az oldal technikai hátterét jelenti, biztosítja a weboldalad technikai követelményeit a Google szempontjából. Ezek alatt a mobilbarát weboldal, gyors oldalbetöltést értjük.
Az on-page SEO alatt a jól optimalizált cikkeket, tartalmakat, és a releváns szövegeket együttesen értjük. Fontos a honlapod hitelessége, ebben is segít a SEO tudatos szövegírás.
Off-page SEO (linképítés) pedig az oldaladra hivatkozó linkeket jelenti, ugyanis a külső hivatkozások alapján dönti el a Google az adott téma relevanciáját.
Milyen a jó szöveg SEO szempontból?
Az olvasók szeretnék gyorsan megtalálni a számukra hasznos információkat, a lehető legrövidebb idő alatt. Sok szempontnak kell megfelelnünk, ugyanis a jó tartalom nem csak szakmailag van rendben, hanem érdekes és informatív. Legyen a tartalom könnyen olvasható és élvezhető. Ennek hatására az olvasó nagyobb eséllyel hajt végre cselekvést. A releváns tartalom magához vonzza a megfelelő fogyasztót, aki ezután vásárolni fog. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a Google algoritmusai rangsorolják a tartalmakat, hogy azok mennyire hasznosak a felhasználók számára.
Fókuszálj a keresőbarát tartalmakra
Régebben a marketingesek úgy hitték, ha teletűzdelik a szövegeket kulcsszavakkal, akkor jó helyre kerülnek a rangsorban. Törekedjünk a kulcsszavak arányaira, nem mindegy hogyan szerepelnek a szövegben. A SEO szövegírás érinti a cikkeket, blogbejegyzéseket, kiterjed egészen a meta leírásra is. A meta jelenik meg a keresőben a cím alatt, ez alapján dönti el az olvasó, hogy érdemes-e tovább olvasnia a tartalmat. Attól is nevezzük keresőbarát tartalomnak, hogy linkeket tartalmaz. A keresőbarát tartalmaknak nevezzük a landing page szövegeket, a honlapok törzsszövegeit, termékleírásokat, cikkeket. A felhasználói élmény, és informatív tartalmak fognak a Google által jó helyezést elérni.
A minőségi SEO szövegírás alapjai
Az alapelveket összeszedtük, ideje összegyűjteni, hogy miből tevődik össze egy keresőoptimalizált tartalom. A jó szöveg tartalmaz címrendszert, megfelelően tagolt, és mindezek mellett a nyelvhasználat is odafigyelést igényel.
Megfelelő hosszúság
Talán nem is gondolnánk, hogy a felesleges szöveget az olvasó is felfedezi, jobb elkerülni és a felhasználói élmény jelentőségére összpontosítani. Nem szerencsés nagy mennyiségű tagolatlan szövegeket gyártanunk.
Címalkotás
A keresők algoritmusairól ne feledkezzünk meg, így a főcím tartalmazzon releváns kulcsszót. Az olvasót igyekezzünk megragadni a címmel, hogy késztetést érezzen a szöveg tovább olvasására. Hasznos tipp, hogy a címek mindig jól látható módon különüljenek el a többi szövegtől.
Szellős szövegírás
A legnagyobb fegyver a SEO szövegírásban, ha a tartalom könnyen áttekinthető, legyenek a bekezdések rövidek, széttagoltak. Úgy tartják a szakértők, hogy a főcímeken és alcímeken van a legnagyobb hangsúly, azok segítségével leszünk képesek megfogni egy olvasót.
Frappáns nyelvezet
Kerüljük a fárasztó és bonyolult írásokat, maradjunk a gördülékeny mondatoknál. Senki nem szeret azzal fáradozni, hogy kihámozza a sorok közül a releváns információkat. A világos mondatszerkezetekkel érthető lesz a szöveg.
Aki közelebbről megismerkedik a SEO szövegírással, kedvet kap a látogatottság növeléséhez. A kulcsszókutatáson és releváns tartalmakon alapuló szövegek népszerűsítik a weboldalad, amely hosszú távon a bevételen is látszódni fog. A hosszantartó eredmény elérése érdekében érdemes felkeresni egy SEO szakértőt.