Weboldal elemzés előnyei üzleti szempontból
- Növekszik a weboldal teljesítménye, az elemzés által a weboldal technikai oldalról is értékelésre szorul, és lehetőség nyílik javítani a sebességen és elérhetőségén.
- Javul az oldal kereső helyezései, ugyanis az elemzés során előtérbe kerülnek a keresőoptimalizálás elhanyagolt területei. Szükség esetén javítani tudjuk az adott oldal keresési helyezéseit.
- A konverziós ráta nő, ennek oka a cselekvésre ösztönzés, és a teljes körű elemzéssel fény derül a lead generálás hiányosságaira. Ha nő a konverziós ráta, nagyobb eséllyel lesz a látogatóból később ügyfél.
Weboldal elemzés főbb területei
Weboldal technikai elemzése
A technikai elemzéssel javasolt kezdeni az auditálási folyamatot, mivel az itt elért eredmények hatást gyakorolnak az összes többi területre. Az elemzés során bizonyos pontokon végig kell haladnunk.
- A weboldal hibátlanul jelenik meg a böngészőkben?
- Reszponzív a weboldal?
- A weboldalhoz hozzá van kötve a Google Analytics?
- A tartalomkezelő rendszer biztonságos?
- A weboldal rendelkezik SSL tanúsítvánnyal?
- Hibátlanul működnek az űrlapok a weboldalon?
- Rendszeres biztonsági másolattal rendelkezik?
On-page SEO elemzése
A Google nagyjából egy weboldal vizsgálata során 200 elemet vesz figyelembe, és az alapján állapítja meg a helyezéseit. Az on-page SEO ezek közül azokra koncentrál, amelyek a legnagyobb mértékben befolyásolják a helyezéseket.
Az elemzés lépései:
- Megjelenik-e az oldalon a kulcsszóra optimalizált Title Tag és Meta Description?
- A szövegezés informatív és megfelelő-e a hosszúsága?
- Az elérhetőség könnyen megtalálható a weboldalon?
- A weboldal rendelkezik adatvédelmi és jogi nyilatkozattal?
- A tartalom egyszerűen megoszthatók a közösségi médiában?
- Az URL struktúrájáról elmondható, hogy logikus és keresőbarát tulajdonságokkal rendelkezik?
- Elmondható a tartalomról, hogy főcímeket és alcímeket is tartalmaz?
- A nyitólapról el tudjuk érni a weboldal legfőbb tartalmi elemeit?
- A belső és külső linkek megfelelően működnek?
Off-page SEO
Az off-page SEO, avagy a linképítés a weboldalra mutató linkekről szól, amely rendkívül fontos az oldal helyezéseit tekintve. A Google folyamatos algoritmus frissítéseket végez, ezáltal egyre nehezebb az értékes linkeket kiépíteni.
Off-page elemzéshez hasznos kérdések:
- Nézzük meg, hány különböző domain-ről kap a weboldal backlinkeket, és milyen minőségűek?
- Az egyes aloldalak között hogyan oszlanak el a backlinkek?
- A weboldal milyen mennyiségű megosztásban részesül a közösségi médiában?
Felhasználó élmény javítása
A felhasználó élmény javítása egy állandó folyamat a weboldalak esetében, jelentőségét a statisztikák is bizonyítják, hiszen az alacsony felhasználói élmény magas visszafordulási arányhoz vezet. Ennek eredménye, hogy bizalmatlanságot vált ki a látogatókból. Az elemzés során az összes olyan területet érintenünk kell, amelyek segíthetnek a látogatók elköteleződésében.
Elemzésének szempontjai:
- Milyen gyorsan tölt be a weboldal?
- Mobilra optimalizált, egyszerűen kezelhető?
- Értelemszerűen helyezkednek el a menüpontok?
- Sok a felbukkanó idegen reklám mennyisége?
- Elindulnak nagy méretű videók automatikusan?
- Előfordul a weboldalon 404-es hibaoldal?
A weboldal tartalmának elemzése
A weboldal tartalmi elemei kiemelt területnek számítanak, hiszen egy jó tartalom marketinggel magas látogatottságot érhet el az oldal. A ritkán frissülő tartalommal kevésbé érhetünk el hosszantartó sikereket.
A weboldal elemzés során komplexen kell vizsgálnunk, nem csak a technikai okokra érdemes fókuszálni, ugyanis minden részterület elemzése hasznos információkkal szolgál hosszútávon.