Weboldal elemzés

Weboldal elemzés

Weboldal elemzés előnyei üzleti szempontból

  1. Növekszik a weboldal teljesítménye, az elemzés által a weboldal technikai oldalról is értékelésre szorul, és lehetőség nyílik javítani a sebességen és elérhetőségén.
  2. Javul az oldal kereső helyezései, ugyanis az elemzés során előtérbe kerülnek a keresőoptimalizálás elhanyagolt területei. Szükség esetén javítani tudjuk az adott oldal keresési helyezéseit.
  3. A konverziós ráta nő, ennek oka a cselekvésre ösztönzés, és a teljes körű elemzéssel fény derül a lead generálás hiányosságaira. Ha nő a konverziós ráta, nagyobb eséllyel lesz a látogatóból később ügyfél.

Weboldal elemzés főbb területei

Weboldal technikai elemzése

A technikai elemzéssel javasolt kezdeni az auditálási folyamatot, mivel az itt elért eredmények hatást gyakorolnak az összes többi területre. Az elemzés során bizonyos pontokon végig kell haladnunk.  

  • A weboldal hibátlanul jelenik meg a böngészőkben?
  • Reszponzív a weboldal? 
  • A weboldalhoz hozzá van kötve a Google Analytics?
  • A tartalomkezelő rendszer biztonságos?
  • A weboldal rendelkezik SSL tanúsítvánnyal?
  • Hibátlanul működnek az űrlapok a weboldalon? 
  • Rendszeres biztonsági másolattal rendelkezik?

On-page SEO elemzése

A Google nagyjából egy weboldal vizsgálata során 200 elemet vesz figyelembe, és az alapján állapítja meg a helyezéseit. Az on-page SEO ezek közül azokra koncentrál, amelyek a legnagyobb mértékben befolyásolják a helyezéseket.

Az elemzés lépései:

  • Megjelenik-e az oldalon a kulcsszóra optimalizált Title Tag és Meta Description?
  • A szövegezés informatív és megfelelő-e a hosszúsága?
  • Az elérhetőség könnyen megtalálható a weboldalon?
  • A weboldal rendelkezik adatvédelmi és jogi nyilatkozattal?
  • A tartalom egyszerűen megoszthatók a közösségi médiában?
  • Az URL struktúrájáról elmondható, hogy logikus és keresőbarát tulajdonságokkal rendelkezik?
  • Elmondható a tartalomról, hogy főcímeket és alcímeket is tartalmaz?
  • A nyitólapról el tudjuk érni a weboldal legfőbb tartalmi elemeit?
  • A belső és külső linkek megfelelően működnek?

Off-page SEO

Az off-page SEO, avagy a linképítés a weboldalra mutató linkekről szól, amely rendkívül fontos az oldal helyezéseit tekintve. A Google folyamatos algoritmus frissítéseket végez, ezáltal egyre nehezebb az értékes linkeket kiépíteni.

Off-page elemzéshez hasznos kérdések:

  • Nézzük meg, hány különböző domain-ről kap a weboldal backlinkeket, és milyen minőségűek?
  • Az egyes aloldalak között hogyan oszlanak el a backlinkek?
  • A weboldal milyen mennyiségű megosztásban részesül a közösségi médiában?
A weboldal elemzés lépései

Felhasználó élmény javítása

A felhasználó élmény javítása egy állandó folyamat a weboldalak esetében, jelentőségét a statisztikák is bizonyítják, hiszen az alacsony felhasználói élmény magas visszafordulási arányhoz vezet. Ennek eredménye, hogy bizalmatlanságot vált ki a látogatókból. Az elemzés során az összes olyan területet érintenünk kell, amelyek segíthetnek a látogatók elköteleződésében.

Elemzésének szempontjai:

  • Milyen gyorsan tölt be a weboldal?
  • Mobilra optimalizált, egyszerűen kezelhető?
  • Értelemszerűen helyezkednek el a menüpontok?
  • Sok a felbukkanó idegen reklám mennyisége?
  • Elindulnak nagy méretű videók automatikusan?
  • Előfordul a weboldalon 404-es hibaoldal?

A weboldal tartalmának elemzése

A weboldal tartalmi elemei kiemelt területnek számítanak, hiszen egy jó tartalom marketinggel magas látogatottságot érhet el az oldal. A ritkán frissülő tartalommal kevésbé érhetünk el hosszantartó sikereket.

A weboldal elemzés során komplexen kell vizsgálnunk, nem csak a technikai okokra érdemes fókuszálni, ugyanis minden részterület elemzése hasznos információkkal szolgál hosszútávon.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük