A SEO lényege
A keresőoptimalizálás alapja egy adott weboldal bizonyos kifejezéseire keresve, az interneten böngészők találati listájában segít minél előrébb jutni, ezáltal a téma iránt érdeklődők látogatják meg a weboldalt. Az interneten kutatva, ha rákeresünk egy kifejezésre a Google általában az első oldalon szereplő 10 találatot dobja fel. Bármilyen témáról is legyen szó, rajtad kívül rengeteg hasonló témájú honlap létezik, éppen ezért nagy a verseny a weboldalak között. A cég üzleti sikere múlik azon, hogy a kattintások 2/3-át ki nyeri meg. Sokakban felmerül a kérdés, hogy miért van szükség keresőoptimalizálásra, ha a látogató magától is megtalálhatja a honlapot, de erre kicsi az esély a nagy versenyt tekintve. Anyagilag jelentős szerepe van annak, hogy hol helyezkedünk el a Google keresőjében, ha jó helyen szerepelünk, akkor a keresőmotorok ingyen szállítják felénk az érdeklődőket.
Hirdetések vagy organikus találatok a hatékonyabbak?
Az internetes találatok között megkülönböztethetünk fizetett hirdetéseket és organikus találatokat. Organikusnak nevezzük azokat a találatokat, amelyeket a Google algoritmusa hoz létre, ezzel szemben a fizetett hirdetések bárki számára elérhetőek. Köztudott tény, hogy a látogatók nagyobb bizalmat szavaznak az organikus találatoknak, hiába jelenik meg egy hirdetés, inkább az organikus találatokat részesítik előnyben.
SEO és a Google kapcsolata
Hazánkban a Google-t használja az internetezők 90%-a, ezért a SEO szempontjából a Google-t kell figyelembe venni a weboldalak optimalizálásánál. Ezzel szemben más országokban a Bing és a Yahoo keresők is népszerűek.
A gyakorlatban is ismerkedjünk meg a SEO jelentésével
Sajnos sokan azt gondolják, hogy a SEO jelentése abban kimerül, hogy releváns kulcsszavakat helyezünk el minél többször az adott weboldalon. Ma már ez igen kevés a jó eredmény eléréséhez. A Google arra törekszik, hogy a felhasználók számára a legjobb találatokat biztosítsa, ennek érdekében 200 tényezőt figyelembe véve tökéletesíti algoritmusát. Tehát, ha csak a kulcsszavakra koncentrálunk, az kevésnek fog bizonyulni. A weboldalnak meg kell felelnie tartalmi szempontból, technikailag és a Google elvárásainak is. A felhasználói élmény és az áttekinthetőség elengedhetetlen a siker érdekében. A SEO nem csak egy adott honlap optimalizálásáról szól, hanem léteznek „off page SEO” módszerek is, ilyen a linképítés, ami a honlapon kívül történik.
A keresőoptimalizálás területei
Egy SEO szakember feladata, hogy a honlap eredményeinek javítását elérje, valamint ezek tartósak maradjanak. A SEO három fő területből tevődik össze, ezek pedig a technikai SEO, a honlapon belüli és honlapon kívüli SEO.
Technikai SEO
Érdemes a technikai SEO-val kezdeni, ami a Google keresőrobot segítségére szolgál, hogy képes legyen rangsorolni a weboldalt. Magába foglalja a weboldal felépítését, gyorsaságát, reszponzivitását. Lehetőségünk van megnézni a saját honlapunkat a Google sebességmérő eszközével, és javíthatjuk a hibákat.
On-page SEO/honlapon belüli SEO
Az On-page SEO-hoz tartozik a tartalomfejlesztés, title, meta, kulcsszavak, URL stb. Ezeknek az elemeknek a weboldal optimalizálására kell törekedni:
- kulcsszó kiválasztása
- oldal címe
- könnyen megjegyezhető URL
- címsorok használata
- meta leírás
- image title
- tartalom
Off-page SEO
A külső hivatkozásokat nevezzük off-page SEO-nak, ami igazi érték, hiszen nehéz befolyásolni. Ügyelj a minőségi tartalomra, amit szívesen osztanak meg mások és hivatkoznak rá. Fontos, hogy a link releváns oldalról érkezzen.
A keresőoptimalizálást tekintve nagyfokú szakértelemre és stratégiára van szükség. Ebben segítségedre lehet egy SEO szakember, aki hasznos tanácsokkal lát el. Ha külső szakember megbízásán gondolkodsz, érdemes havidíjas konstrukciót választanod, hiszen folyamatos közös munkával érhető el a kívánt eredmény.